A-
A+
Antero Katajamäki kehittää yritystään muiden töiden ohella.
Antero Katajamaki 2018
Insinööritausta, lähes 20 vuotta it-alalla ja kiinnostus markkinointia kohtaan johtivat tekoälyä hyödyntävän, automatisoitua asiakashankintaa tuottavan yrityksen perustamiseen.
Lapualla asuva perheenisä ja it-insinööri Antero Katajamäki perusti AffiGo Oy:n, jotta voisi palkkatyönsä ohessa hyödyntää vuosien varrella hankkimaansa markkinointiosaamista.
– Olin kuutisen vuotta toimitusjohtajana it-yrityksessä, ja sinä aikana pöydälle tulivat kaikki talouden, myynnin ja markkinoinnin asiat. Koska taustani oli enemmän tekniikan puolella, varsinkin markkinointi tuntui haasteelliselta. Yhtään en tiennyt, miten paljon siihen pitäisi satsata varoja, hän muistelee.
Vuonna 2017 Katajamäen tehtävät vaihtuivat ja hän sai vastuulleen taas tekniikkapuolen asiat. Markkinointi jäi kuvioista pois. Kiinnostus markkinointia kohtaan kuitenkin jäi, samoin halu selvittää itselle, miten markkinoinnin avulla voi saada parempia tuloksia, eli myyntiä ja uusia asiakkaita.
Perehtyäkseen markkinointiin hän sukelsi syvälle sen syövereihin. Hän tutki ja opiskeli markkinoinnin lainalaisuuksia, luki kasoittain englanninkielistä kirjallisuutta ja oppi paljon myös ihmisen käyttäytymisestä. Kolme vuotta myöhemmin hän alkoi miettiä, jos voisi hyödyntää kerryttämäänsä osaamista jotenkin.
Ajatus yrityksen perustamisesta tuli Katajamäellä mieleen oman isän kuoleman jälkeen.
– Häneltä ei isoa perintöä jäänyt jaettavaksi, mutta halusin saada sen avulla jotakin näkyvää aikaan. Se tarjosi mahdollisuuden yrityksen perustamisessa tarvittavaan pääomaan.
Tällä hetkellä Katajamäen päivät ovat niin täynnä tekemistä, että yritystoiminta saa kehittyä muiden töiden ohella pikku hiljaa.
– Välttämättä tämä ei lähde lentoon heti raketin lailla, sillä en pysty antamaan yrittämiselle kahdeksaa tuntia vuorokaudesta. Uskon kuitenkin, että jossain kohtaa se buusti tulee. Eikä ole poissuljettua, ettenkö voisi siinä vaiheessa jäädä päätoimiseksi yrittäjäksi.
Perusajatuksena ja lähtökohtana AffiGo Oy:llä on markkinoinnin järkevöittäminen.
– Usein markkinointia roisikitaan sinne ja tänne ja katsotaan mihin se vie. Kun suunnitelmallisuus puuttuu, se on sama kuin tekisi taloa ilman pohjapiirustusta.
Katajamäellä on 20 vuoden kokemus erilaisien järjestelmien rakentamisesta, ja niitä myös AffiGo rakentaa.
– Kyse on ”myyntikoneista”, jotka hoitavat markkinointia ja vapauttavat aikaa somettamisesta ja asiakkaiden jahtaamisesta. Kun rakennetaan tuottava markkinointijärjestelmä, yrittäjä itse voi keskittyä ydintekemiseensä. Kyse ei ole teknisestä asiasta, vaan fiksusta ja pienyrittäjälle edullisesta tavasta rakentaa markkinointi.
Hänen omassa yrittämisessään on kantavana ajatuksena halu auttaa.
– Vielä muutama vuosi sitten en olisi voinut kuvitella, että lähtisin perustamaan markkinointi- tai konsultointialan yritystä, mutta nyt pääsen hyödyntämään niitä satoja tunteja, jotka olen käyttänyt lukemiseen, webinaareihin ja muun tietotaidon hankkimiseen.
– On hienoa tuoda osaamista jollain lailla muiden käyttöön ja jatkaa sillä tiellä itsekin.
Ajankohtaista
Kysely
uusimmat
Kuvagalleria
A-
A+
Antero Katajamäki kehittää yritystään muiden töiden ohella.
Antero Katajamaki 2018
Insinööritausta, lähes 20 vuotta it-alalla ja kiinnostus markkinointia kohtaan johtivat tekoälyä hyödyntävän, automatisoitua asiakashankintaa tuottavan yrityksen perustamiseen.
Lapualla asuva perheenisä ja it-insinööri Antero Katajamäki perusti AffiGo Oy:n, jotta voisi palkkatyönsä ohessa hyödyntää vuosien varrella hankkimaansa markkinointiosaamista.
– Olin kuutisen vuotta toimitusjohtajana it-yrityksessä, ja sinä aikana pöydälle tulivat kaikki talouden, myynnin ja markkinoinnin asiat. Koska taustani oli enemmän tekniikan puolella, varsinkin markkinointi tuntui haasteelliselta. Yhtään en tiennyt, miten paljon siihen pitäisi satsata varoja, hän muistelee.
Vuonna 2017 Katajamäen tehtävät vaihtuivat ja hän sai vastuulleen taas tekniikkapuolen asiat. Markkinointi jäi kuvioista pois. Kiinnostus markkinointia kohtaan kuitenkin jäi, samoin halu selvittää itselle, miten markkinoinnin avulla voi saada parempia tuloksia, eli myyntiä ja uusia asiakkaita.
Perehtyäkseen markkinointiin hän sukelsi syvälle sen syövereihin. Hän tutki ja opiskeli markkinoinnin lainalaisuuksia, luki kasoittain englanninkielistä kirjallisuutta ja oppi paljon myös ihmisen käyttäytymisestä. Kolme vuotta myöhemmin hän alkoi miettiä, jos voisi hyödyntää kerryttämäänsä osaamista jotenkin.
Ajatus yrityksen perustamisesta tuli Katajamäellä mieleen oman isän kuoleman jälkeen.
– Häneltä ei isoa perintöä jäänyt jaettavaksi, mutta halusin saada sen avulla jotakin näkyvää aikaan. Se tarjosi mahdollisuuden yrityksen perustamisessa tarvittavaan pääomaan.
Tällä hetkellä Katajamäen päivät ovat niin täynnä tekemistä, että yritystoiminta saa kehittyä muiden töiden ohella pikku hiljaa.
– Välttämättä tämä ei lähde lentoon heti raketin lailla, sillä en pysty antamaan yrittämiselle kahdeksaa tuntia vuorokaudesta. Uskon kuitenkin, että jossain kohtaa se buusti tulee. Eikä ole poissuljettua, ettenkö voisi siinä vaiheessa jäädä päätoimiseksi yrittäjäksi.
Perusajatuksena ja lähtökohtana AffiGo Oy:llä on markkinoinnin järkevöittäminen.
– Usein markkinointia roisikitaan sinne ja tänne ja katsotaan mihin se vie. Kun suunnitelmallisuus puuttuu, se on sama kuin tekisi taloa ilman pohjapiirustusta.
Katajamäellä on 20 vuoden kokemus erilaisien järjestelmien rakentamisesta, ja niitä myös AffiGo rakentaa.
– Kyse on ”myyntikoneista”, jotka hoitavat markkinointia ja vapauttavat aikaa somettamisesta ja asiakkaiden jahtaamisesta. Kun rakennetaan tuottava markkinointijärjestelmä, yrittäjä itse voi keskittyä ydintekemiseensä. Kyse ei ole teknisestä asiasta, vaan fiksusta ja pienyrittäjälle edullisesta tavasta rakentaa markkinointi.
Hänen omassa yrittämisessään on kantavana ajatuksena halu auttaa.
– Vielä muutama vuosi sitten en olisi voinut kuvitella, että lähtisin perustamaan markkinointi- tai konsultointialan yritystä, mutta nyt pääsen hyödyntämään niitä satoja tunteja, jotka olen käyttänyt lukemiseen, webinaareihin ja muun tietotaidon hankkimiseen.
– On hienoa tuoda osaamista jollain lailla muiden käyttöön ja jatkaa sillä tiellä itsekin.
Ajankohtaista
Kysely
uusimmat
Kuvagalleria
A-
A+
Antero Katajamäki kehittää yritystään muiden töiden ohella.
Antero Katajamaki 2018
Insinööritausta, lähes 20 vuotta it-alalla ja kiinnostus markkinointia kohtaan johtivat tekoälyä hyödyntävän, automatisoitua asiakashankintaa tuottavan yrityksen perustamiseen.
Lapualla asuva perheenisä ja it-insinööri Antero Katajamäki perusti AffiGo Oy:n, jotta voisi palkkatyönsä ohessa hyödyntää vuosien varrella hankkimaansa markkinointiosaamista.
– Olin kuutisen vuotta toimitusjohtajana it-yrityksessä, ja sinä aikana pöydälle tulivat kaikki talouden, myynnin ja markkinoinnin asiat. Koska taustani oli enemmän tekniikan puolella, varsinkin markkinointi tuntui haasteelliselta. Yhtään en tiennyt, miten paljon siihen pitäisi satsata varoja, hän muistelee.
Vuonna 2017 Katajamäen tehtävät vaihtuivat ja hän sai vastuulleen taas tekniikkapuolen asiat. Markkinointi jäi kuvioista pois. Kiinnostus markkinointia kohtaan kuitenkin jäi, samoin halu selvittää itselle, miten markkinoinnin avulla voi saada parempia tuloksia, eli myyntiä ja uusia asiakkaita.
Perehtyäkseen markkinointiin hän sukelsi syvälle sen syövereihin. Hän tutki ja opiskeli markkinoinnin lainalaisuuksia, luki kasoittain englanninkielistä kirjallisuutta ja oppi paljon myös ihmisen käyttäytymisestä. Kolme vuotta myöhemmin hän alkoi miettiä, jos voisi hyödyntää kerryttämäänsä osaamista jotenkin.
Ajatus yrityksen perustamisesta tuli Katajamäellä mieleen oman isän kuoleman jälkeen.
– Häneltä ei isoa perintöä jäänyt jaettavaksi, mutta halusin saada sen avulla jotakin näkyvää aikaan. Se tarjosi mahdollisuuden yrityksen perustamisessa tarvittavaan pääomaan.
Tällä hetkellä Katajamäen päivät ovat niin täynnä tekemistä, että yritystoiminta saa kehittyä muiden töiden ohella pikku hiljaa.
– Välttämättä tämä ei lähde lentoon heti raketin lailla, sillä en pysty antamaan yrittämiselle kahdeksaa tuntia vuorokaudesta. Uskon kuitenkin, että jossain kohtaa se buusti tulee. Eikä ole poissuljettua, ettenkö voisi siinä vaiheessa jäädä päätoimiseksi yrittäjäksi.
Perusajatuksena ja lähtökohtana AffiGo Oy:llä on markkinoinnin järkevöittäminen.
– Usein markkinointia roisikitaan sinne ja tänne ja katsotaan mihin se vie. Kun suunnitelmallisuus puuttuu, se on sama kuin tekisi taloa ilman pohjapiirustusta.
Katajamäellä on 20 vuoden kokemus erilaisien järjestelmien rakentamisesta, ja niitä myös AffiGo rakentaa.
– Kyse on ”myyntikoneista”, jotka hoitavat markkinointia ja vapauttavat aikaa somettamisesta ja asiakkaiden jahtaamisesta. Kun rakennetaan tuottava markkinointijärjestelmä, yrittäjä itse voi keskittyä ydintekemiseensä. Kyse ei ole teknisestä asiasta, vaan fiksusta ja pienyrittäjälle edullisesta tavasta rakentaa markkinointi.
Hänen omassa yrittämisessään on kantavana ajatuksena halu auttaa.
– Vielä muutama vuosi sitten en olisi voinut kuvitella, että lähtisin perustamaan markkinointi- tai konsultointialan yritystä, mutta nyt pääsen hyödyntämään niitä satoja tunteja, jotka olen käyttänyt lukemiseen, webinaareihin ja muun tietotaidon hankkimiseen.
– On hienoa tuoda osaamista jollain lailla muiden käyttöön ja jatkaa sillä tiellä itsekin.
Ajankohtaista
Kysely
uusimmat
Kuvagalleria
PL 50
61301 Kurikka
puh (06) 4515 500, fax (06) 4515 532
Arja Hissa
050 551605
arja.hissa[a]kurikka-lehti.fi