A-
A+
Uskon, että kolmen vuoden kuluttua palvelumme on saatavilla lähes kaikissa Länsi-Euroopan maissa.
Business Finland myönsi viime vuonna avustusmuotoista kehitysrahoitusta liiketoiminnan häiriötilanteisiin lähes miljardi euroa. Tukea maksettiin noin 20.000 yritykselle, joista noin joka neljäs sai 100.000 euron kehittämistuen.
Yksi täyden tuen saaneista yrityksistä oli seinäjokelainen Augment Bike Oy, joka on erikoistunut hiilikuituisten kilpapolkupyörien valmistukseen.
Kun koronapandemia alkoi, yritys oli juuri laajentanut bisnestään sähköpotkulautoihin ja perustanut Augment.eco-verkkopalvelun, joka vuokraa sähköpotkulautoja, eli skuutteja yksityishenkilöille.
Yrityksen liiketoiminnasta vastaavan Panu Lehden mukaan Business Finlandin tuki on ollut yritykselle merkittävä apu uuden palvelun lanseeraamisessa.
– Avustus tuli juuri oikeaan aikaan, eli kun olimme käynnistämässä palveluamme keskellä koronapandemiaa, Lehti kertoo.
Augment.eco-palvelumallin idea on se, että skuutteja vuokrataan asiakkaille kuukausimaksulla, johon sisältyy kattava huoltopalvelu. Huolto toimii siten, että asiakas lähettää vikaantuneen laitteen veloituksetta takaisin Augment.ecoon ja saa tilalle vaihtoskuutin heti seuraavana arkipäivänä.
Yrityksellä on asiakkaita jo viidessä maassa. Tähän mennessä Augment on vuokrannut noin 10.000 laitetta, ja uusia sopimuksia tehdään Lehden mukaan noin 400 laudan viikkovauhtia.
– Olemme Euroopan suurin ja lähes ainoa kuukausimaksullisten, henkilökohtaisten skuuttien tarjoaja.
Myös huoltokeskus Seinäjoella
Skuuttien kotipaikka on Seinäjoki, josta koordinoidaan suunnittelua ja valmistusta. Kaupungissa toimii myös Augmentin huoltokeskus, joka palvelee yrityksen asiakkaita Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Toinen huolto- ja logistiikkakeskus Itävallan Stuhlfeldenissä palvelee Keski-Euroopan asiakkaita.
Augmentilla ei ole mitään tekemistä kaupunkien keskustoissa tutuksi tulleiden sähköpotkulautojen kanssa, sillä sen potkulaudat ovat asiakkaille henkilökohtaisia. Yrityksessä uskotaan, että laudasta pidetään myös parempaa huolta, kun se on vuokrattu vain itselle.
Vuokraskuutteja käytetään työ- ja koulumatkoihin. Yrityksen alkuunlähtö osuikin ikävään saumaan, sillä koronapandemian alettua ihmiset siirtyivät etätöihin ja -kouluun, jolloin työ- ja koulumatkat harvenivat.
– Pandemia on nyt jatkunut eri muodoissaan koko toimintamme ajan, emmekä oikein edes tiedä, mikä on ollut pandemian vaikutus meillä. Mutta selkeästi nyt on jo nähtävissä, että skuuttien kysyntä on kasvanut, kun ihmiset ovat palailleet työpaikoilleen.
Lehti uskoo, että sitä mukaa kun auton käyttö vähenee, päivittäistä liikkumista hoidetaan päästöttömillä välineillä.
– Uskon, että kolmen vuoden kuluttua palvelumme on saatavilla lähes kaikissa Länsi-Euroopan maissa ja asiakkaita on silloin 200-300.000, ellei jopa enemmän.
Suksista kilpapyöriin ja skuutteihin
Yrityksen kotipaikka Seinäjoki selittyy Lehden mukaan sillä, että yrityksessä on mukana parikymmentä Etelä-Pohjanmaalta kotoisin olevaa yrittäjää.
Alun perin, noin kuusi vuotta sitten Augment ryhtyi valmistamaan Itävallassa alppilajeihin ja mäkihyppyyn tarkoitettuja huippusuksia. Bisnes laajeni pian myös hiilikuituisiin kilpapolkupyöriin. Augmentin pyörä- ja suksiliiketoiminnan liikevaihto on noin kaksi miljoonaa euroa.
Yritys työllistää lähes sata henkilöä, kun suksipuolen työntekijät lasketaan mukaan. Sukset valmistetaan alusta lähtien Augmentin omassa tehtaassa Itävallassa.
– Ne tehdään siellä siitä yksinkertaisesta syystä, että valmistusketjun rakentaminen maailmancup- tai olympiatason alppisuksille olisi ollut liian hidasta Suomessa, kertoo Panu Lehti, joka itse asuu Skotlannissa.
– Lähes kaikkiin valmistusketjuihin liittyy kymmeniä alihankkijoita, jotka tarjoavat oman erikoisosaamisen ja raaka-aineensa tai komponentit osaksi valmista tuotetta. Esimerkiksi pyörät suunnitellaan, kokoonpannaan ja toimitetaan Seinäjoelta. Rungot valmistutetaan alihankkijoilla.
Pirjo Latva-Mantila
Ajankohtaista
Kysely
uusimmat
Kuvagalleria
A-
A+
Uskon, että kolmen vuoden kuluttua palvelumme on saatavilla lähes kaikissa Länsi-Euroopan maissa.
Business Finland myönsi viime vuonna avustusmuotoista kehitysrahoitusta liiketoiminnan häiriötilanteisiin lähes miljardi euroa. Tukea maksettiin noin 20.000 yritykselle, joista noin joka neljäs sai 100.000 euron kehittämistuen.
Yksi täyden tuen saaneista yrityksistä oli seinäjokelainen Augment Bike Oy, joka on erikoistunut hiilikuituisten kilpapolkupyörien valmistukseen.
Kun koronapandemia alkoi, yritys oli juuri laajentanut bisnestään sähköpotkulautoihin ja perustanut Augment.eco-verkkopalvelun, joka vuokraa sähköpotkulautoja, eli skuutteja yksityishenkilöille.
Yrityksen liiketoiminnasta vastaavan Panu Lehden mukaan Business Finlandin tuki on ollut yritykselle merkittävä apu uuden palvelun lanseeraamisessa.
– Avustus tuli juuri oikeaan aikaan, eli kun olimme käynnistämässä palveluamme keskellä koronapandemiaa, Lehti kertoo.
Augment.eco-palvelumallin idea on se, että skuutteja vuokrataan asiakkaille kuukausimaksulla, johon sisältyy kattava huoltopalvelu. Huolto toimii siten, että asiakas lähettää vikaantuneen laitteen veloituksetta takaisin Augment.ecoon ja saa tilalle vaihtoskuutin heti seuraavana arkipäivänä.
Yrityksellä on asiakkaita jo viidessä maassa. Tähän mennessä Augment on vuokrannut noin 10.000 laitetta, ja uusia sopimuksia tehdään Lehden mukaan noin 400 laudan viikkovauhtia.
– Olemme Euroopan suurin ja lähes ainoa kuukausimaksullisten, henkilökohtaisten skuuttien tarjoaja.
Myös huoltokeskus Seinäjoella
Skuuttien kotipaikka on Seinäjoki, josta koordinoidaan suunnittelua ja valmistusta. Kaupungissa toimii myös Augmentin huoltokeskus, joka palvelee yrityksen asiakkaita Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Toinen huolto- ja logistiikkakeskus Itävallan Stuhlfeldenissä palvelee Keski-Euroopan asiakkaita.
Augmentilla ei ole mitään tekemistä kaupunkien keskustoissa tutuksi tulleiden sähköpotkulautojen kanssa, sillä sen potkulaudat ovat asiakkaille henkilökohtaisia. Yrityksessä uskotaan, että laudasta pidetään myös parempaa huolta, kun se on vuokrattu vain itselle.
Vuokraskuutteja käytetään työ- ja koulumatkoihin. Yrityksen alkuunlähtö osuikin ikävään saumaan, sillä koronapandemian alettua ihmiset siirtyivät etätöihin ja -kouluun, jolloin työ- ja koulumatkat harvenivat.
– Pandemia on nyt jatkunut eri muodoissaan koko toimintamme ajan, emmekä oikein edes tiedä, mikä on ollut pandemian vaikutus meillä. Mutta selkeästi nyt on jo nähtävissä, että skuuttien kysyntä on kasvanut, kun ihmiset ovat palailleet työpaikoilleen.
Lehti uskoo, että sitä mukaa kun auton käyttö vähenee, päivittäistä liikkumista hoidetaan päästöttömillä välineillä.
– Uskon, että kolmen vuoden kuluttua palvelumme on saatavilla lähes kaikissa Länsi-Euroopan maissa ja asiakkaita on silloin 200-300.000, ellei jopa enemmän.
Suksista kilpapyöriin ja skuutteihin
Yrityksen kotipaikka Seinäjoki selittyy Lehden mukaan sillä, että yrityksessä on mukana parikymmentä Etelä-Pohjanmaalta kotoisin olevaa yrittäjää.
Alun perin, noin kuusi vuotta sitten Augment ryhtyi valmistamaan Itävallassa alppilajeihin ja mäkihyppyyn tarkoitettuja huippusuksia. Bisnes laajeni pian myös hiilikuituisiin kilpapolkupyöriin. Augmentin pyörä- ja suksiliiketoiminnan liikevaihto on noin kaksi miljoonaa euroa.
Yritys työllistää lähes sata henkilöä, kun suksipuolen työntekijät lasketaan mukaan. Sukset valmistetaan alusta lähtien Augmentin omassa tehtaassa Itävallassa.
– Ne tehdään siellä siitä yksinkertaisesta syystä, että valmistusketjun rakentaminen maailmancup- tai olympiatason alppisuksille olisi ollut liian hidasta Suomessa, kertoo Panu Lehti, joka itse asuu Skotlannissa.
– Lähes kaikkiin valmistusketjuihin liittyy kymmeniä alihankkijoita, jotka tarjoavat oman erikoisosaamisen ja raaka-aineensa tai komponentit osaksi valmista tuotetta. Esimerkiksi pyörät suunnitellaan, kokoonpannaan ja toimitetaan Seinäjoelta. Rungot valmistutetaan alihankkijoilla.
Pirjo Latva-Mantila
Ajankohtaista
Kysely
uusimmat
Kuvagalleria
A-
A+
Uskon, että kolmen vuoden kuluttua palvelumme on saatavilla lähes kaikissa Länsi-Euroopan maissa.
Business Finland myönsi viime vuonna avustusmuotoista kehitysrahoitusta liiketoiminnan häiriötilanteisiin lähes miljardi euroa. Tukea maksettiin noin 20.000 yritykselle, joista noin joka neljäs sai 100.000 euron kehittämistuen.
Yksi täyden tuen saaneista yrityksistä oli seinäjokelainen Augment Bike Oy, joka on erikoistunut hiilikuituisten kilpapolkupyörien valmistukseen.
Kun koronapandemia alkoi, yritys oli juuri laajentanut bisnestään sähköpotkulautoihin ja perustanut Augment.eco-verkkopalvelun, joka vuokraa sähköpotkulautoja, eli skuutteja yksityishenkilöille.
Yrityksen liiketoiminnasta vastaavan Panu Lehden mukaan Business Finlandin tuki on ollut yritykselle merkittävä apu uuden palvelun lanseeraamisessa.
– Avustus tuli juuri oikeaan aikaan, eli kun olimme käynnistämässä palveluamme keskellä koronapandemiaa, Lehti kertoo.
Augment.eco-palvelumallin idea on se, että skuutteja vuokrataan asiakkaille kuukausimaksulla, johon sisältyy kattava huoltopalvelu. Huolto toimii siten, että asiakas lähettää vikaantuneen laitteen veloituksetta takaisin Augment.ecoon ja saa tilalle vaihtoskuutin heti seuraavana arkipäivänä.
Yrityksellä on asiakkaita jo viidessä maassa. Tähän mennessä Augment on vuokrannut noin 10.000 laitetta, ja uusia sopimuksia tehdään Lehden mukaan noin 400 laudan viikkovauhtia.
– Olemme Euroopan suurin ja lähes ainoa kuukausimaksullisten, henkilökohtaisten skuuttien tarjoaja.
Myös huoltokeskus Seinäjoella
Skuuttien kotipaikka on Seinäjoki, josta koordinoidaan suunnittelua ja valmistusta. Kaupungissa toimii myös Augmentin huoltokeskus, joka palvelee yrityksen asiakkaita Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa. Toinen huolto- ja logistiikkakeskus Itävallan Stuhlfeldenissä palvelee Keski-Euroopan asiakkaita.
Augmentilla ei ole mitään tekemistä kaupunkien keskustoissa tutuksi tulleiden sähköpotkulautojen kanssa, sillä sen potkulaudat ovat asiakkaille henkilökohtaisia. Yrityksessä uskotaan, että laudasta pidetään myös parempaa huolta, kun se on vuokrattu vain itselle.
Vuokraskuutteja käytetään työ- ja koulumatkoihin. Yrityksen alkuunlähtö osuikin ikävään saumaan, sillä koronapandemian alettua ihmiset siirtyivät etätöihin ja -kouluun, jolloin työ- ja koulumatkat harvenivat.
– Pandemia on nyt jatkunut eri muodoissaan koko toimintamme ajan, emmekä oikein edes tiedä, mikä on ollut pandemian vaikutus meillä. Mutta selkeästi nyt on jo nähtävissä, että skuuttien kysyntä on kasvanut, kun ihmiset ovat palailleet työpaikoilleen.
Lehti uskoo, että sitä mukaa kun auton käyttö vähenee, päivittäistä liikkumista hoidetaan päästöttömillä välineillä.
– Uskon, että kolmen vuoden kuluttua palvelumme on saatavilla lähes kaikissa Länsi-Euroopan maissa ja asiakkaita on silloin 200-300.000, ellei jopa enemmän.
Suksista kilpapyöriin ja skuutteihin
Yrityksen kotipaikka Seinäjoki selittyy Lehden mukaan sillä, että yrityksessä on mukana parikymmentä Etelä-Pohjanmaalta kotoisin olevaa yrittäjää.
Alun perin, noin kuusi vuotta sitten Augment ryhtyi valmistamaan Itävallassa alppilajeihin ja mäkihyppyyn tarkoitettuja huippusuksia. Bisnes laajeni pian myös hiilikuituisiin kilpapolkupyöriin. Augmentin pyörä- ja suksiliiketoiminnan liikevaihto on noin kaksi miljoonaa euroa.
Yritys työllistää lähes sata henkilöä, kun suksipuolen työntekijät lasketaan mukaan. Sukset valmistetaan alusta lähtien Augmentin omassa tehtaassa Itävallassa.
– Ne tehdään siellä siitä yksinkertaisesta syystä, että valmistusketjun rakentaminen maailmancup- tai olympiatason alppisuksille olisi ollut liian hidasta Suomessa, kertoo Panu Lehti, joka itse asuu Skotlannissa.
– Lähes kaikkiin valmistusketjuihin liittyy kymmeniä alihankkijoita, jotka tarjoavat oman erikoisosaamisen ja raaka-aineensa tai komponentit osaksi valmista tuotetta. Esimerkiksi pyörät suunnitellaan, kokoonpannaan ja toimitetaan Seinäjoelta. Rungot valmistutetaan alihankkijoilla.
Pirjo Latva-Mantila
Ajankohtaista
Kysely
uusimmat
Kuvagalleria
PL 50
61301 Kurikka
puh (06) 4515 500, fax (06) 4515 532
Arja Hissa
050 551605
arja.hissa[a]kurikka-lehti.fi